با قیر پالایشگاه آبادان به در آمد میلیاردری برسید

فرودگاه بین المللی قاهره شلوغ ترین فرودگاه خاورمیانه است. قیر دوره سایش متراکم موجود به شدت پیر شد (نفوذ 10 تا 20 dmm و نقطه نرمی 70 تا 80 درجه سانتیگراد).

قیر پالایشگاه آبادان جزو معروف ترین نمونه قیرها می باشد که در بازار از فروش بالایی برخوردار است.

قیر

ترکیبی از قیر بی کیفیت (میزان موم بسیار زیاد و آسفالتین کم)، دمای بالای روسازی و آفتاب گرم زیاد (اشعه ماوراء بنفش) باعث این پیری شدید شده بود. برای دوره پوشیدن جدید، PMB مقاوم در برابر سوخت جت مورد نیاز بود.

این قیر باید با الزامات درجه عملکرد Superpave 76-10 مطابقت داشته باشد. قیری که برای اصلاح انتخاب شد یک قیر استاندارد محلی Pen 60/70 با درجه عملکرد Superpave 64-16 بود.

درجه عملکرد قیر اصلاح شده (Sealoflex SFB5-JR) 76-22 بود. این بدان معنی است که عملکرد دمای بالا (یعنی مقاومت در برابر تغییر شکل دائمی) با دو درجه و عملکرد دمای پایین (یعنی مقاومت در برابر ترک) با یک درجه بهبود یافته است. کار ساخت و ساز در پایان سال 97 آغاز شد و هشت ماه بعد به پایان رسید.

در این مدت تقریباً 260000 تن آسفالت مقاوم در برابر سوخت جت اجرا شد. تولید PMB در یک کارخانه سیار در محل ساخت و ساز انجام شد.