در پایان سن دبستان (بعد از 7-9 سالگی)، زمانی که کودک تصویر انسانی کم و بیش ثابتی دارد و ایده های مرتبط با آن در مورد زیبا و زشت، خوب و بد دارد، می توانید به او اجازه دهید با انواع عروسک های انسان نما بازی کند.
مانند باربی، عروسک های فانتزی LOL Surprise OMG، هیولاهای مختلف و مانند آن.
عروسک بافتنی سیندرلا نیز نوعی از انواع عروسک است که طرفداران زیادی در بین کودکان دارد.
در مدرسه راهنمایی، کودک به بازی ادامه می دهد، پسر هنوز هم خرس عروسکی خود را دوست دارد، با سربازان و ماشین ها بازی می کند، دختر از عروسکش جدا نمی شود.
با این حال، کودکان تمایل دارند وابستگی خود را به اسباببازیها از دیگران پنهان کنند، بالاخره آنها اکنون دانشآموز هستند! در اینجا باید به کودک خود کمک کنید تا با خرس ها و عروسک های مورد علاقه خود بازی کند.
بازی به تدریج محتوای کیفی متفاوتی به دست می آورد: به تدریج کودک از اعطای ویژگی های انسانی به فرزند خود دست می کشد.
همچنین احساسات او آرام تر می شود و بازی جای خود را در خاطرات دوران کودکی می گیرد و کودک احساس خوبی از محبت خود را حفظ می کند و تشکر از آن رشد بیشتر کودک همه چیز را در جای خود قرار می دهد.
خانم لی پیشنهاد می کند که والدینی که برای تنوع ارزش قائل هستند، صرف نظر از پیشینه فرهنگی خود، عروسک هایی با رنگ های مختلف و فرهنگ های مختلف را به فرزندان خود پیشنهاد دهند.
اگر عروسک ها بدون صورت ساخته شوند، هر بار که کودک “نقاشی را تمام می کند” حال و هوای مناسب برای اسباب بازی های خود را اختراع می کند.
هر کودکی فارغ از جنسیت در این سن تصویری از یک فرد دارد، مطلوب است که چنین عروسکی لباس پوشیده، نرم، خوشایند و بدون قطعات پلاستیکی باشد.